Magnez

0

Miewasz skurcze, czujesz się wycieńczony? To znaczy, że możesz mieć niedobór magnezu. Pamiętaj, aby uzupełniać poziom magnezu w organizmie, gdyż jest on niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania.

Magnez – funkcje magnezu w organizmie

Magnez spełnia w organizmie wiele ważnych funkcji. Po pierwsze wspomaga regulację poziomu wapnia w kościach i zębach. Zwiększa on także aktywność witaminy D, która ułatwia wchłanianie wapnia. Prawidłowy poziom magnezu powoduje mniejsze szanse na zwapnianiu się nerek, co powoduje powstawanie kamieni nerkowych.

Magnez, podobnie jak wapń, niezbędny jest do właściwego funkcjonowania mięśni (magnez wspomaga rozkurczanie mięśni, podczas gdy wapń kurczenie mięśni). To dlatego, gdy w naszym organizmie istnieją niedobory tego pierwiastka, dokuczają nam częste skurcze, np. łydek, stóp itd.

Pierwiastek ten pełni także bardzo ważną rolę podczas produkcji energii, to dlatego podczas jego niedoboru możemy odczuwać ogólne zmęczenie.

Niedobór magnezu często towarzyszy takim schorzeniom jak: arytmia, podwyższone ciśnienie krwi, niewydolność serca i innym. Prawidłowy poziom magnezu wspomaga obniżanie ciśnienia we krwi. Niedobory tego pierwiastka mogą wpłynąć także na gospodarkę hormonalną u kobiet i ten punkt można określić mianem głównej przyczyny PMS-ów, a więc kobiecego zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Źródła magnezu

Magnez znajdziemy w takich produktach jak: orzechy, kasza gryczana, produkty z pełnego ziarna pszenicy, proso, żyto, ryż brązowy, soja, awokado, kukurydza cukrowa, suszone figi, daktyle, krewetki i wielu innych.

Standardowe dawki magnezu w suplementacji wynoszą 100-400 mg dziennie. Wybierajmy suplementy, np. w formie tabletek bez sztucznych konserwantów i barwników.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply