Antyoksydanty w diecie

0

W naszym organizmie w ciągu 1min ginie i powstaje 2mln komórek i to od nas zależy czy będą one zdrowe, czy też nie.

Wolne rodniki są jednym z największych winowajców niszczących nasze komórki. Powstają one  głównie na skutek stresu.

Zbyt duża ilość antyoksydantów w naszym organizmie może powodować:

  1. osłabienie odporności
  2. uszkodzenie nasienia
  3. przyspieszenie starzenia organizmu
  4. a nawet zapoczątkowuje procesy nowotworowe

Tutaj swoją rolę odgrywają antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki. Antyoksydanty w naszym organizmie występują naturalnie, ale ich odpowiednia ilość zależy przede wszystkim od naszej diety. Przeciwutleniacze utrzymują się w naszym organizmie 3-6 godzin, przez co nieprzerwanie musimy dostarczać je do naszego organizmu. Najbogatsze w przeciwutleniacze są warzywa i owoce przez co tak ważne jest ich częste spożywanie. I tutaj mamy odpowiedź dlaczego aż 5 razy w ciąg dnia (właśnie przez to, że nasz organizm nie magazynuje antyoksydantów, przez co musimy je nieustannie uzupełniać).

Każdy antyoksydant posiada tzw. współczynnik ORAC  (zdolność do wchłaniania wolnych rodników).

Najbogatsze przeciwutleniacze:

  1. jagoda Asai 1027 jednostek/gram
  2. żurawina 94
  3. borówka 92
  4. śliwka ciemna 73
  5. śliwka 62
  6. jeżyna 53
  7. malina 49
  8. jabłko czerwone 42
  9. jabłko 38
  10. truskawka 35 itd.

[author][author_image timthumb=’on’]https://www.dietani.pl/wp-content/uploads/2013/01/Marta.jpg[/author_image] [author_info]Marta Pawłuszek

Licencjonowana fizjoterapeutka, studentka studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii. Zainteresowania: dietetyka, fitness, wellnes.[/author_info] [/author]

Licencjonowana fizjoterapeutka, studentka studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii. Zainteresowania: dietetyka, fitness, wellnes.

Leave A Reply