Zdrowe śniadanie – żeby początek dnia był jeszcze lepszy

0

Moja mama zwykła mawiać: Śniadanie zjedz sam, Obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi – co podkreśla istotność pierwszego posiłku w ciągu dnia, czyli śniadania. Słyszę jej słowa do dzisiaj i staram się codziennie zjadać śniadanie, a kiedy z jakiegoś powodu mi się to nie udaje, mam potworne wyrzuty sumienia. Śniadanie jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest zadbanie o to, żeby nasz pierwszy posiłek był zdrowy.


Po całej nocy regeneracji naszemu organizmowi zaczyna brakować cukru i kilku innych składników, które pomogą nam przetrwać dzień z dobrym humorem. Śniadanie to posiłek, którym powinniśmy nadrabiać wszystkie braki. Nie przesadzaj z tłuszczem, spowoduje to tylko i wyłącznie pogorszenie Twojego samopoczucia i dostarczenie organizmowi substancji, które mu zaszkodzą.
Jeżeli dbasz o swoją figurę, przygotuj sobie zdrowe śniadanie, które dostarczy organizmowi wszystkich wartości odżywczych potrzebnych do miłego rozpoczęcia dnia i które nie będzie zbyt kaloryczne. Najlepsze do tego będą różnego rodzaju owsianki, musli z jogurtem, czy otręby. Takie śniadanie przygotujesz niezwykle szybko, a dostarczysz organizmowi samych dobrych i potrzebnych składników jak błonnik, białko, żelazo, magnez i wiele innych.

Latem zdrowe śniadanie przygotujesz z jogurtu naturalnego i świeżych owoców jak jagody, borówka amerykańska, truskawki. Dzięki temu do Twojego organizmu wpadnie niezbędna porcja witamin, a Twoje kubki smakowe będą zachwycone 🙂

Jeżeli masz nieco więcej czasu, spróbuj także ryżu z brzoskwiniami lub jabłkami lub jajka ugotowanego na miękko, które jest cennym źródłem białka.

A jakie są Wasze pomysły na zdrowe śniadanie?

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply