Dieta na zdrowe oczy – na ratunek wzrokowi!

0

dieta na zdrowe oczyCzęsto patrząc w lustro, patrzymy na wszelkie niedoskonałości naszej sylwetki, zastanawiamy się nad odpowiednią dietą, która pomoże zwalczyć nasze niedoskonałości i kompleksy. Rzadziej jednak zastanawiamy się nad zdrowym odżywianiem pod kątem braków mikroelementów i witamin w naszym organizmie, które mogą powodować osłabienie włosów, skóry, czy wzroku. Dlatego już teraz powinnaś wziąć się za uzupełnianie braków i zadbanie o swoje oczy.

Profilaktyka oczu jest bardzo ważna, gdyż w Polsce już milion osób choruje na zwyrodnienie plamki żółtej, które przyczynia się w dużym stopniu do utraty wzroku po 50. roku życia. Nie odkładajmy profilaktyki na później, bo później może być już za późno. Dziś przedstawiamy klika rad żywieniowych, pomagających w utrzymaniu w dobrej kondycji naszych oczu.

Przyczyną problemów z oczami są najczęściej niedobory takich elementów jak: luteina, zeaksantyna, witaminy A, E, C, beta-karoten, selen, kwasy Omega-3, a także cynk.  Naszym oczom pomagają barwniki niektórych roślin, zwanych antocyjanami.  Najwięcej ich znajdziemy w owocach jagód, czy borówki.

Gdzie znajdziesz składniki odpowiedzialne za wzrok?

Luteinę i zeaksantynę znajdziesz przede wszystkim we włoskiej kapuście, szpinaku, wszelkich naciach, zielonym groszku, dyni, cukinii i papryce.  Selen przyswoisz dzięki rybom, kukurydzy i orzechom. Cynk natomiast znajdziesz w owocach morza, czerwonym mięsie, kaszy, chlebie pełnoziarnistym, roślinach strączkowych.  Dzięki pestkom dyni, oliwkom, tłustym rybom, żółtkach jajek dostarczysz organizmowi kwasy Omega-3, a dzięki rabarbarowi, marchewce, szpinakowi, melonowi i morelom – Beta karoten.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply