Dieta Dukana: Faza II – czas równomiernej utraty wagi

0

II faza diety DukanaJesteśmy przemęczeni już wchłanianiem samych białek i znudzeni menu. Straciliśmy już tyle zbędnych kilogramów, że chcemy zmiany zachowując przy tym nasze osiągnięcia. Czas zatem na fazę nr II.

Dr Dukan założył, że odbiorca jego diety, może doznać znudzenia jedząc samo białko. Nie jest to również zdrowe, ponieważ organizm potrzebuje również witamin i innych składników do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego do białek dołączamy warzywa i jemy je naprzemiennie z białkami. Dzięki temu spadek masy zamieni się z gwałtownego na zrównoważony, tzn. będzie przebiegał nadal, ale nie będzie już tak gwałtowny.

Fazę II rozpoczynamy posiłkami białkowo-warzywnymi i spożywamy je naprzemiennie z dniami tylko białkowymi. Najoptymalniej byłoby, gdybyśmy rozdzielili te dni pół na pół z dniami czysto białkowymi, np. 5 dni spożywania warzyw i białek i 5 samych białek.

W fazie II diety Dukana możemy spożywać już chudy, ale niekoniecznie 0% tłuszczu nabiał, np. 2-4%. Warzywa, w które wzbogacamy naszą dietę to przede wszystkim: pomidory, sałata, ogórki, kalafior, brokuły, kapusta, szpinak, fasolka szparagowa, cukinia, cebula, por, seler, szparagi, a także marchew i buraki. Faza zabrania spożywania ziemniaków, i warzyw strączkowych.

Pamiętajmy nadal o 1,5 litra płynów codziennie i otrębach. To istotne produkty, które będą nam towarzyszyć do samego końca wielkiej dietetycznej podróży.

Czasem możesz sięgnąć po produkty tolerowane: jogurt owocowy light, łyżkę skrobii kukurydzianej, łyżeczkę odtłuszczonego kakao i łyżkę serka do 6% tłuszczu.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply