Dieta ziemniaczana: przykładowe menu

0

dieta ziemniaczana menuDieta ziemniaczana to wbrew pozorom dość liberalna dieta pod warunkiem zachowania umiaru i zadbania, by podstawowym składnikiem jedzenia były ziemniaki.
Na śniadanie: tylko kawa lub herbata. Ilość spożywanych ziemniaków powinna wynosić około 300 g na obiad i 200 g na kolację.
Dzień 1: Ziemniaki w mundurkach z niewielką ilością masła, ponadto papryka i zielona sałata z sokiem cytrynowym i ziołami. Wieczorem zupa kartoflana przyprawiona majerankiem i do tego pomidor.

Dzień 2: W porze obiadowej papka ziemniaczana rozrobiona z wodą. Duszone pomidory z tymiankiem. Wieczorem kartofle w mundurkach z odrobiną masła, sałatka z ogórków z koprem i sokiem cytrynowym.

Dzień 3: Na obiad tłuszczone, wymieszane z żółtkiem ziemniaki, upieczone na blasze i polane szczypiorkiem duszonym z masłem i ziołami. Wieczorem, ponakłuwane, ugotowane ziemniaki, zapiekane następnie w piekarniku. Podawać z sosem z posiekanego ogóreczka, tartej rzodkwi, mąki sojowej i masła.

Dzień 4: Pokrojone w kostkę ziemniaki z zieloną pietruszką. Do tego endywia (rodzaj sałaty) z plasterkami ogórka i sokiem z cytryny. Na kolację puree z masłem, ziołami i pomidorami.

Dzień 5: Zupa kartoflana z ziołami, sałatka z liści nasturcji z sokiem z cytryny. Wieczorem ziemniaki w mundurkach z kminkiem, masłem i ziołami i sałatą.

Dzień 6: Obiad jak w dzień 3 z zieloną sałatą. Na kolację pieczone ziemniaki z cykorią.

Dzień 7: Na obiad papka ziemniaczana z pomidorami i ziołami, a wieczorem ziemniaki w mundurkach z zieloną sałatą.

Oprócz witamin i składników mineralnych, ziemniaki zawierają również związki podobne do insuliny. Wpływają one pobudzająco na przemianę materii i łagodzą nieżyt płuc i jelit, kaszel, a także niektóre rodzaje neuralgii. Wykazują dobroczynne działanie w schorzeniach macicy i zapobiegają kurczom mięśni.

Jak widzimy dieta składająca się z ziemniaków, wcale nie musi być niesmaczna, ani nudna. Wystarczy trochę inwencji w dobieraniu składników i poświęcenia chwili uwagi, żeby utworzyć sobie smaczny i zdrowy posiłek.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply