Dieta ziemniaczana dr Zimermanna – jak działa?

0

dieta ziemniaczana2Główny mit wśród diet mówi, że ziemniaki tuczą, ale czy na pewno? Dr Zimermann udowodnił, że nie kreując podstawy diety ziemniaczanej. Jak zatem działa cudowna dieta ziemniaczana?

Dieta ziemniaczana, poza jej działaniem powodującym spadek wagi, jest jednocześnie kuracją mającą duży, korzystny wpływ na przemianę materii, a w konsekwencji i na kondycję całego organizmu. Efekty stosowania diety przejawiają się w głębszym i dłuższym śnie, w czasie którego regeneruje się organizm, Ponadto, dieta poprawia wygląd i sprężystość ciała i wpływa korzystnie na cerę. Nawet ogólne dolegliwości, np. ból kończyn czy uczucie napięcia nerwowego, znacznie łagodnieją.

Wartość odżywcza

Porcja 100 g ziemniaków zawiera tylko 70 kalorii. Posiłek składający się z 200-300 gram ziemniaków, daje więc uczucie sytości, ale nie tuczy. Ponadto ziemniaki są też wartościowym produktem: zawierają dużo węglowodanów, białka i błonnika. Dostarczają też duże ilości witaminy: C, B1, B2 i B6.

Efekty uboczne

Ziemniaki są bogatym źródłem potasu i nie zawierają związków sodu. Dlatego podczas stosowania diety dochodzi do dużego odwodnienia się organizmu. Sód (sól kuchenna) wiąże wodę w tkankach, natomiast potas ma działanie przeciwstawne – wspomaga wydalanie przez nerki.

Ziemniaki są również źródłem tzw. skrobii opornej, która jest odporna na proces trawienia w jelicie cienkim i dlatego przechodzi do jelita grubego. W okrężnicy, razem z innymi formami błonnika  pokarmowego, powiększa masę stolca i przyspiesza przechodzenie nie strawionych resztek pokarmowych przez końcowe odcinki układu pokarmowego.

Poza wysokim poziomem zawartości potasu, ziemniaki są również źródłem wapnia, wzmacniającego m.in. włókna nerwowe i mięśnie, magnezu, który korzystnie wpływa na pobudzenie przemiany materii oraz żelaza, miedzi i enzymów.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply