Dieta ziemniaczana – inspirujący jadłospis

0

dieta-ziemniaczana--jadłospisOszczędne w kalorie, lekkostrawne  składniki diety ziemniaczanej świetnie napełniają i zaopatrują organizm w istotne substancje odżywcze. Dieta ziemniaczana dostarcza do naszego organizmu witaminy z grupy B, wapń, żelazo, potas i magnez. Pozwala zachować smukłą sylwetkę i świetne samopoczucia bez utraty ważnych substancji.

Poniżej przedstawiamy kilka potraw, które świetnie sprawdzą się podczas stosowania diety ziemniaczanej. Można je dowolnie modyfikować według własnego uznania. Ważne jest, aby zachować odpowiednie proporcje ziemniaków do całej reszty składników.

Na śniadanie wypij pół szklanki soku grejpfrutowego, zjedz kromkę razowego chleba z twarożkiem i garść mrożonych jagód.

Obiad będzie składał się przede wszystkim z ziemniaków i tutaj proponujemy 2 dania do wyboru.

  1. Ziemniaki w szynce

ziemniaki w szynceSkładniki:

– 20 dag ziemniaków

– 3 dag wędzonej szynki

– 2 łyżki twarożku

– 2 łyżki chudej śmietanki

– bazylia lub trybula

– sok z cytryny

Ugotuj ziemniaki w mundurkach, następnie obierz je ze skórki i jeszcze ciepłe zawiń w szynkę. Przymocują ją wykałaczką. Kolejnym krokiem to zapieczenie takich zrazików w grillu. Wymieszaj twarożek ze śmietaną i posiekaną trybulą lub bazylią. Dopraw sokiem z cytryny i pieprzem.

      2. Sznycel z marchewką

sznycel z marchewkąSkładniki:

– 10 dag marchewki

– 2 ziemniaki

– 8 dag wieprzowej szynki

– sok z cytryny

– łyżeczka nasion kolendry

– szczypiorek

– 2 łyżki twarożku

Zetrzyj marchewkę na drobnej tarce, rozgnieć kolendrę i wymieszaj z nią marchewkę, sok z cytryny, twarożek i posiekany szczypiorek. Dopraw i usmaż na łyżce oliwy. Podawaj z ugotowanymi ziemniakami.

Uwaga: Do potrawy wybieraj najchudsze wędliny i mięsa.

Między posiłkami możesz zjeść owoc lub jogurt.

Kolacja w diecie ziemniaczanej natomiast może składać się z 3 ugotowanych ziemniaków, jajka na twardo, 2 łyżek twarożku, łyżeczki musztardy i szalotki lub 3 ugotowanych ziemniaków, 10 dag wędzonej ryby, 3 liści sałaty i dwóch łyżek twarożku z koperkiem.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply