Dieta mleczno-wegetariańska – magia mleka

0

dieta mleczno-wegetariańskaProdukty mleczne plus warzywa to doskonałe połączenie dla osób niespożywających mięsa. Dieta mleczno-wegetariańska pozwala na utrzymanie prawidłowego poziomu białka w organizmie, dzięki czemu minimalizowane są wszelkie niedobory wynikające z nie jedzenia mięsa.

 Nie potrzebujemy mięsa, ani ryb do prawidłowego funkcjonowania. To zdanie naukowców pozwala nam wybierać rzeczy bezmięsne i czuć się dobrze. Dieta mleczno-wegetariańska opiera się na tej „niepotrzebie” i oferuje nam dania nie zawierające produktów mięsnych, a pozwalające nam stracić niepotrzebne kilogramy.

Zdrowotne pozytywy diety mleczno-wegetariańskiej

Dieta ta zapobiega chorobom cywilizacyjnym takim jak: choroby układu krążenia, nadwaga czy problemy z przemianą materii. Dieta bezmięsna wcale nie oznacza nudy smakowej. Dzięki tej diecie poznasz prawdziwy smak warzyw i odkryjesz nowe smaki.

Spożywane produkty w diecie wegetariańskiej

Dieta jak sama nazwa wskazuje wyklucza mięso i ryby. Opiera się natomiast na nabiale, owocach i warzywach. Dzięki tej ogólnej zasadzie nie musimy się zamykać z jadłospisem. Każdy dzień może smakować inaczej. Dieta promuje przede wszystkim warzywa gotowane na parze, ponieważ proces ten pozwala na zachowanie dużej ilości witamin i innych niezbędnych składników znajdujących się w warzywach.

Istotne jest, aby ograniczyć ilość tłuszczów w organizmie, szkodzących układowi krążenia. Powinniśmy tutaj ograniczyć spożywanie masła lub zastąpić je tłuszczami roślinnymi. Osoby, które wykluczają mięso ze swojej diety muszą także pamiętać o dostarczaniu białka do organizmu. Dlatego ważną rolę spełniają tutaj rośliny strączkowe takie jak soja, fasolka czy soczewica.

Dobrą alternatywą dla soli są zioła. Możemy je dodawać do potraw i nadawać im smaku. Sól podwyższa ciśnienie co nie wpływa dobrze na serce. Można jednak stosować sól morską, która jest bogatsza w składniki mineralne niż zwykła sól.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply