Wady i zalety diety śródziemnomorskiej

0

dieta śródziemnomorska opinieKażdy lek zarówno leczy, ale i ma działania uboczne. Nie inaczej jest z dietą. Nie ma diety idealnej, po której nie ma ubytków w organizmie. Ingerując w nasze ciało musimy liczyć się z wszelkimi konsekwencjami. Dlatego zanim przystąpimy do diety śródziemnomorskiej, powinniśmy poznać jej zalety i wady, aby zminimalizować działanie tych drugich.

Zalety diety śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska chwalona jest za dużą różnorodność smaków i dań. Jest to największa zaleta tej diety. Dodatkowo w ciągu miesiąca możemy schudnąć nawet do 5 kg, jeżeli do diety dołączymy zestaw ćwiczeń.  Dieta śródziemnomorska ma cudowne działanie zdrowotne na układ krążenia. Często stosowana jest przy miażdżycy, gdyż podstawą tej diety jest oliwa z oliwek, oliwki, sałata, które mają działanie zapobiegające osadzaniu się cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Dieta śródziemnomorska wspomaga również układ odpornościowy.

Wady diety śródziemnomorskiej

Najczęściej wskazywaną wadą diety śródziemnomorskiej jest jej cena. Uważana jest za drogą, ze względu na wyszukane składniki: oliwa z oliwek, feta, mozarella, ryby, czyli składniki, które z wyjątkiem ryb są w Polsce trudnodostępne.

Drugą często wskazywaną wadą diety śródziemnomorskiej jest częstotliwość występowania po niej efektu jo-jo. Trzeba mieć to na względzie i nie ulegać pokusom.

Czasem efekty diety są niesatysfakcjonujące. Utrata wagi jest mała i czasem wymaga czasu, żeby w ogóle wystąpiła.

Często występują również niedobory cynku i kwasu foliowego.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply