Dieta Śródziemnomorska – przykładowy jadłospis na cały tydzień

0

Dieta Śródziemnomorska - jadłospisDieta Śródziemnomorska to dieta pozwalająca na spożywanie bardzo urozmaiconych posiłków. Wymaga jednak przestrzegania zasad śródziemnomorskiej piramidy żywieniowej. Jeżeli problem z jej interpretacją, skorzystaj z naszego gotowego jadłospisu na cały tydzień zgodnego z dietą śródziemnomorską, a pozwoli Ci wtajemniczyć się w cykl diety.

Poniedziałek

Śniadanie: Polenta z kaszki kukurydzianej, kawałek sera, kawa

Obiad: Ryż z orzeszkami pistacji, fasolą

Kolacja: Sałatka z białej fasoli i awokado

Wtorek

Śniadanie: Jogurt ze świeżymi owocami, chleb wieloziarnisty, kawa

Obiad: Rosół z kurczaka, sałatka z zielonych warzyw i fety z oliwą i cytryną

Kolacja: Ryba z grilla

Środa

Śniadanie: Serek mascarpone, marmolada, chleb pełnoziarnisty, kawa

Obiad: Makaron z sałatką z białej fasoli, mozarelli, pomidorów i bazylią

Kolacja: Zupa cytrynowa z kurczakiem, dorsz, bakłażan

Czwartek

Śniadanie: Płatki owsiane, cząstki pomarańczy

Obiad: Zupa z soczewicy, gotowany kalafior

Kolacja: Makaron z warzywami i kawałkami kurczaka, sałatka z ogórka i pomidorów z oliwą

Piątek

Śniadanie: Jajko w koszulce, pita, pół grejpfruta, kawa

Obiad: Ziemniaki, sardynki w pomidorach i oliwie

Kolacja: Sałatka grecka

Sobota

Śniadanie: Płatki owsiane z truskawkami, chleb pełnoziarnisty, kawa

Obiad: Pieczone ziemniaki z cebulą, pierś z kurczaka, sałatka ze szpinaku z oliwą

Kolacja: Risotto z kalmarami, papryką i pieczarkami

Niedziela

Śniadanie: Omlet ze szpinakiem i fetą

Obiad: Polenta z serem, kurczak saute z odrobiną oliwy, karczochy i marynowane buraczki

Kolacja: Smażone krewetki, lampka wina

W diecie śródziemnomorskiej można stosować przekąski (nie więcej niż 2 w ciągu dnia).  Jako przekąski możemy wykorzystać, np. oliwki, ser, jogurt, owoce, migdały, figi i inne produkty zgodne z piramidą żywieniową.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply