Dieta śródziemnomorska – dietą cud?

0

dieta śródziemnomorskaJest jedną z najpopularniejszych diet, a to za sprawą znikających kilogramów i przybywającego dobrego samopoczucia. Od dawna stosowana w Grecji teraz podbija cały świat. Poznajcie zasady działania diety śródziemnomorskiej.

Patrząc na diety z różnych części świata, spece od spraw żywienia stwierdzili zgodnie, że dieta stosowana przez Greków, jest najlepsza pod kątem zdrowotnym. Pozwala zarówno na obniżenie poziomu wagi, ale również poprawę nastroju. A przecież o to właśnie chodzi, żeby odchudzony czuł się lepiej.

Dieta śródziemnomorska to przede wszystkim ryby, warzywa, owoce, oliwa z oliwek. Można dietę śródziemnomorską również zaliczyć często do rodzaju diety wegetariańskiej, ponieważ praktycznie do zera ogranicza spożywanie mięsa.

Zalety diety śródziemnomorskiej

Świetnie sprawdza się w działaniach zapobiegawczych chorób układu krążenia. Obniża cholesterol, dzięki czemu żyły stają się sprężyste, a krew przepływa przez nie swobodnie transportując wszystkie potrzebne elementy.

Dieta śródziemnomorska poprawia procesy trawienne. Dania są lekkie i sycące, co pozwala na zdrowe i lekkie posiłki.

Rezultaty tej diety nie są widoczne w krótkim czasie, ale dzięki temu chronimy się przed efektem jo-jo, który jest zdecydowanie niszczycielem dobrego samopoczucia.

Pozwala na bardzo dużą kreatywność w kuchni. Możemy przyrządzić całą gamę przepysznych posiłków, nie tyjąc przy tym ani kilograma.

Wady diety śródziemnomorskiej

Minusem z pewnością może się okazać czas oczekiwania na rezultaty, który jest stosunkowo długi.

Należy wystrzegać się węglowodanów złożonych, ponieważ są wysoko kaloryczne i uważać na ilość spożywanych olejów i oliwy, która jest jednym z głównych składników diety.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply