Dieta South Beach – zasady diety

0

Dieta South Beach - Dieta Plaż PołudniaDietę South Beach (w Polsce znaną również jako dieta plaż południa) opracował kardiolog – Arthur Agatson. Jest to połączenie diety zdrowotnej z dietą odchudzającą. Ma pomóc w leczeniu niektórych schorzeń takich jak cukrzycy, a także eliminować ryzyko zawałowe przy jednoczesnej utracie wagi.

Główna zasada diety south beach to eliminowanie wysoko przetworzonych węglowodanów, a także nasyconych tłuszczów i zastąpienie ich zdrowszymi składnikami takimi jak produkty białkowe czy nienasycone tłuszcze.

Dieta składa się z trzech faz:

  1. Szybkie chudnięcie – faza ta trwa ok. 2 tygodni i polega na wykluczenia z jadłospisu produktów o wysokim indeksie glikemicznym jak np. ziemniaki czy chleb, a także nabiału. Faza ta wymaga dużo dyscypliny, ale rezultat jest zazwyczaj zadowalający, a ilość kilogramów, których w tej fazie możesz się pozbyć sięga nawet 6 kg.
  2. Utrzymanie wagi – do menu dochodzą niektóre owoce, jogurty 0%, a także otręby, płatki owsiane, a nawet wino w małych ilościach. Długość trwania fazy jest dostosowywana indywidualnie. Każdy organizm potrzebuje innej ilości czasu na poukładanie sobie nowych zwyczajów.
  3. Utrwalanie efektów – faza ta zaczyna się w momencie, kiedy stwierdzisz, że waga, na którą wskazuje Twój licznik jest satysfakcjonująca i możesz przystąpić do utrwalania tej wymarzonej przez siebie wagi i zacząć walczyć z efektem jo-jo. W tej fazie jesz wszystko o czym marzysz. Jest jeden warunek – produkty te muszą mieć niski indeks glikemiczny.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply