Dieta grejpfrutowa – wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć

0

Dieta grejpfrutowaDieta grejpfrutowa jest uważana za najstarszą ze wszystkich znanych nam obecnie diet. Największą popularnością cieszyła się wśród gwiazd Hollywood w latach 30′ XX wieku. Sezon na grejpfruty powoli się kończy, jednak jeszcze można dostać owoce po dobrych cenach. Można wykorzystać ten czas na dietę grejpfrutową.

Już sama nazwa diety wskazuje na czym się opiera. Podstawą diety są owoce grejpfruta, które należy spożywać podczas każdego zwykłego posiłku. Zjadamy albo pół grejpfruta, albo wypijamy pół szklanki soku grejpfrutowego. W ciągu dnia można zjeść trzy posiłki i jedną przekąskę, jedynym warunkiem jest wspomniana już połówka owocu do każdego posiłku.

Dieta grejpfrutowa – produkty zakazane

W diecie tej nie wolno spożywać węglowodanów złożonych, na których przetrawienie nasz organizm potrzebuje więcej czasu. Do tej grupy produktów należą między innymi: otręby, kiełki pszeniczne, kukurydza i mąka kukurydziana, makaron, ryż brązowy, ziemniaki i inne warzywa korzeniowe, kasza i ziarna roślin strączkowych.

Dieta grejpfrutowa – produkty wskazane

Dieta grejpfrutowa należy do grupy diet mało rygorystycznych, dzięki czemu, pozwala nam na spożywanie bardzo urozmaiconych posiłków. Posiłki w diecie mogą zawierać: jajka, mięso, ryby, warzywa, chude mleko, sok pomidorowy, a także kawę i herbatę.

Efekty diety grejpfrutowej

Z pewnością Cię zaskoczą. Grejpfruty znane są z zawartości enzymu spalającego tkankę tłuszczową. Możemy więc spotkać się z ciekawym i zadowalającym efektem diety. W ciągu niespełna dwóch tygodni stosując dietę grejpfrutową, jesteś w stanie pozbyć się 4,5 kg niechcianego ciałka. Dieta ta poprawia metabolizm, dzięki czemu efekt jo-jo nie stanowi aż takiego zagrożenia.

Zalety i wady diety grejpfrutowej

Grejpfruty zawierają wiele cennych składników i witamin. Dzięki nim owoce te wspomagają odporność, poprawiają metabolizm, ograniczają apetyt, co prowadzi w rezultacie do utraty masy tłuszczowej.

Dieta jednak niewskazana jest do dłuższego stosowania. Dlaczego? To proste, grejpfruty zawierają niewiele białka, żelaza, wapnia i innych ważnych witamin i minerałów. Redukcja kalorii spowodować może zawroty głowy, zmęczenie czy mdłości.

Podczas stosowania diety grejpfrutowej ważne jest uzupełnianie płynów, aby nie doprowadzić do odwodnienia organizmu.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply