Dieta niełączenia – zasady działania

0

dieta rozdzielnaDzięki niej schudniesz nawet 7 kg w 3 tygodnie. Dieta niełączenia opiera się na prostej zasadzie: nie łączymy produktów białkowych z węglowodanami. Według twórcy tej diety, amerykańskiego lekarza Williama Howard Haya, to właśnie nieprawidłowe łączenie różnych grup produktów jest przyczyną tycia.

Hay uważał, że nie należy przemęczać naszego układu trawiennego, stąd uznaje, iż łączenie pewnych grup produktów powołuje na raz do pracy zbyt wiele enzymów i zbyt wiele organów, które nie są sobie w stanie poradzić ze wszystkim co otrzymują i substancje te odkładane są w naszych tkankach. Podstawowym rozdziałem są białka i węglowodany, które poruszają całkowicie różne organy do działania przy trawieniu. Lekarz ten podzielił grupy produktów na 3:

Dieta niełączenia -graf

Jak widzimy na grafie możemy i białka i węglowodany łączyć jedynie z grupą neutralną, a nie możemy łączyć ich pomiędzy sobą.

Grupa neutralna

Grupy białkowa i węglowodanowa są dla nas łatwe do sklasyfikowania i wiemy jakie produkty się w nich zawierają. O grupie neutralnej wiemy natomiast niewiele. Zawiera przede wszystkim owoce i warzywa (z wyłączeniem ziemniaków i kukurydzy). Znajdziemy w niej również miód i słodzik, oleje, oliwa, masło, kawę i herbatę, soki warzywne i owocowe, drożdże, oliwki, alkohol, twaróg, zioła, ryby, grzyby, słodką śmietanę, wodę, a także nasiona, jagody, rodzynki, zioła, przyprawy i zakwaszane produkty mleczne.

Zasady stosowania diety niełączenia (rozdzielnej)

1. Nie łączymy produktów wysoko białkowych z produktami na bazie skrobii

2. Nie łączymy produktów białkowych z tłuszczami

3. Nie łączymy produktów na bazie skrobii z cukrami

4. Nie łączymy białek i kwasów

5. Po obfitym posiłku nie pozwalamy sobie na deser

6. Pamiętaj o soku ze świeżych warzyw. Pij go przed każdym posiłkiem. Pomoże w trawieniu.

7. Uzupełniaj płyny w organizmie

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply