Dieta Cambridge – pierwsze kroki z dietą

0

Dieta CambridgeDieta Cambridge powstała w związku z badaniami nad otyłością w USA w latach 60′ i 70′ XX wieku. Wówczas była to zwyczajna dieta niskokaloryczna. Dziś jest to niezwykle popularny program odchudzający, zyskujący rzeszę odbiorców na całym świecie.

Badania nad dietą prowadzili: Alan Howard z Uniwersytetu Cambridge oraz Ian Mc-Lean-Baird. Dieta Cambridge zakłada 6 kroków, które powodują utratę wagi, a podstawę diety stanowią sproszkowane produkty, które rozpuszcza się w wodzie a następnie spożywa.

W pierwszym kroku dieta Cambridge zakłada ograniczenie spożywania węglowodanów i ograniczenie kalorii (415-554 kcal dziennie) przez. Faza ta trwa około 4 tygodnie. Kolejną fazą diety Cambridge jest zwiększenie kalorii do 790 kcal, w kroku następnym do 1000 kcal, następnie do 1200 i w ostatnim szóstym już kroku do 1500 kalorii dziennie.

Poważną wadą diety jest fakt, iż po wszystkich etapach podczas których zwiększamy ilość przyjmowanych kalorii trzeba doliczyć, iż dosięgnie nas efekt jo-jo, w którym kilka ze straconych kilogramów niestety do nas powróci.

Dieta Cambridge jest dobra dla osób, które nie przepadają za liczeniem kalorii, a chciałyby stracić nieco kilogramów. Gotowe saszetki stosowane w diecie są w tym wypadku bardzo wygodne, gdyż odpowiednie porcje żywieniowe zostały już policzone za nas.

W diecie nie wolno spożywać: alkoholu, kawy i herbaty z mlekiem, soków owocowych i wysokokalorycznych napojów.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply