Zdrowe i smaczne przekąski

0

Podjadanie to jeden z poważniejszych błędów, popełnianych w każdej diecie. Możesz jednak grzeszyć zdrowo, wystarczy, że wybierzesz zdrowe przekąski zamiast bomb kalorycznych. Prezentujemy kilka smacznych pomysłów.

Zdrowe przekąski do piwa

Alkohol przy diecie to zawsze problematyczny temat. Po pierwsze nie każda dieta pozwala na spożywanie alkoholu w jakiejkolwiek ilości i postaci. Po drugie picie alkoholu łączy się ze spożywaniem najczęściej niezdrowych przekąsek w postaci chipsów, słonych paluszków, solonych orzeszków i innych bardzo złych rzeczy. Nie wierzcie w to, że jakieś chipsy czy paluszki są dietetyczne. W przypadku tego typu produktów takie słowo nie istnieje. Czym zatem można zastąpić niezdrowe i kaloryczne produkty? Jest wiele pomysłów i sposobów.

Prażone pestki dyni i pestki słonecznika

Świetnie nadają się przede wszystkim jako zdrowa przekąska do piwa. Przygotowanie jest niezwykle proste, wystarczy na patelnię na najmniejszym ogniu wysypać z opakowania pestki dyni czy obrane z łupiny pestki słonecznika. Cały czas mieszamy, żeby się nie przypaliły, ponieważ robimy to bez oleju czy oliwy. Pestki gotowe są wtedy, kiedy są chrupiące i nabierają lekko złotawego koloru.

Zdrowe przekąski - prażone pestki dyni

Bakalie

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem dla podjadaczy są różnego rodzaju bakalie, np. rodzynki, orzeszki nerkowca, orzechy włoskie, migdały i inne. Ważne, żeby bakalie nie były solone, a jeszcze lepiej, kiedy orzechy, np. włoskie czy laskowe zbierzemy z własnego ogrodu, a morele własnoręcznie ususzymy, wówczas mamy pewność, że to co jemy jest pozbawione wszelkich toksyn.

Zdrowe przekąski do wina

Oczywiście wszystkie wymienione wyżej przysmaki będą pasowały także do wina. Dodatkowo świetnie sprawdzającymi się przekąskami do wina są także oliwki zarówno zielone jak i czarne, a także suszone pomidory i feta. Bardzo dobrym pomysłem jest także seler naciowy, do którego można przygotować smaczne dipy, np. z jogurtu naturalnego, czy fety.

Zdrowe przekąski na co dzień

Jeżeli masz ochotę na przegryzienie czegoś w ciągu dnia pomiędzy posiłkami, np. w pracy czy szkole sięgnij po owoc, np. banan, pomarańcza czy jabłko. Są bardzo smaczne i bardzo zdrowe. Dobrym rozwiązaniem jest także jogurt, czy chrupkie pieczywo, dzięki którym zaspokoisz swój głód w zdrowy sposób bez wyrzutów sumienia i zamartwiania się o kalorie i talię.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply