Jak uniknąć efektu jo-jo

0

GruszkaWłaśnie przeszłaś długą dietę, wymagającą od Ciebie niesamowitej dyscypliny i poświęceń. Teraz martwisz się następującym po schudnięciu elemencie, czyli efektem jo-jo, który zniszczy Twoje marzenie o idealnej sylwetce. Nic z tych rzeczy, możesz go oszukać, a my zaprezentujemy Ci jak sprytnie to zrobić w kilku krokach.
1.      
Nagła utrata wagi szkodzi

Dużo lepsze są diety, w których nie traci się nagle kilogramów, a robi się to stopniowo. Dzięki temu organizm nie uruchamia reakcji obronnej na tzw. klęskę głodową i nie wytwarza potrzeby jedzenia w dużych ilościach.

2.       Regularne posiłki górą

Jedz mało, ale często (max 5 posiłków) i co najważniejsze – regularnie. Posiłki muszą mieć swoją stałą porę, dzięki temu organizm nie będzie zaskoczony nagłym cukrem o dziwnej porze.  I pamiętaj, nie podjadaj!

jabłko3.       Mądre wybory

Robiąc zakupy, wybieraj mądrze, dokładnie tego, co potrzebujesz. Unikaj mocno przetworzonej żywności. Zwracaj uwagę na skład produktów. Bądź świadomym konsumentem i wybieraj najlepsze jakościowo produkty.

4.       Dieta może być kolorowa

Nie zamykaj się tylko na składniki diety. Dieta to nie tylko rygor i wstrętne jedzenie. Może być barwnie i ciekawie, to zależy tylko od Twojej pomysłowości. Dieta powinna być bogata w warzywa i owoce, a tej kwestii pole do popisu jest naprawdę ogromne.

5.       Co po diecie?

Po zakończeniu diety nadal uważaj na to co jesz, wybieraj zdrowszą żywność i nie przesadzaj z ilością. Zawsze masz wybór, dlatego jak masz do wyboru coś mniej zdrowego, np. śmietanę, to skorzystaj z mniej kalorycznego jogurtu.

Woda6.       Woda Twoim sprzymierzeńcem

Podczas diety pij dużo wody, gdyż oczyszcza ona organizm z toksyn, a także sprawia, że czujesz się syta. Przed posiłkiem wypij jedną szklanką, a pozwoli ona zmniejszyć porcję Twojego jedzenia.

7.       Rusz się!

Sama dieta nie wystarczy, nad zgrabną sylwetką trzeba trochę się napocić. Po zakończeniu diety ruch poprawi przemianę materii Twojego organizmu i zapobiegnie efektowi jo-jo.

Piszemy o dietach, odchudzaniu, sporcie i zdrowym jedzeniu.

Leave A Reply