Zalecenia ogólne dotyczące wszystkich typów sylwetki

0

zalecenia żywieniowe - zdrowa dietaZdrowa dieta jest ważna bez względu na to jakie macie typy sylwetek. Poniżej kilka praktycznych wskazówek dotyczących zdrowej diety, które warto zastosować.

Powinniśmy pić 8 szklanek wody dziennie, wliczając w to wodę mineralną i herbatki ziołowe (dla kobiet aktywnych fizycznie najlepsza będzie woda co najmniej średniozmineralizowana, a najlepiej wysokozmineralizowana)

Dobrze żuć pokarmy, wtedy gdy mamy czas na jedzenie skupiamy się na samym jedzeniu, nie róbmy trzech rzeczy na raz. Prawidłowe żucie pokarmów ma duży wpływ na ich trawienie. Dobrze przeżute pokarmy nie podrażniają przewodu pokarmowego, łatwiej się trawią i powodują pobudzenie enzymów rozkładających pokarm oraz ułatwiają jego wykorzystywanie.

Nie należy pić w trakcie jedzenia! Jest to niestety bardzo często popełniany błąd przez wielu ludzi. Pragnienie najlepiej zaspokoić pół godziny przed posiłkiem, ewentualnie pół godziny po. Picie podczas jedzenia zakłóca proces trawienia, spłukujemy część pokarmu za pomocą wypitego płynu. Czego rezultatem może być podrażnienie przewodu pokarmowego.

Należy jeść w spokojnej, przyjaznej atmosferze- spożywanie posiłku w pośpiechu, w nerwowej atmosferze, sprawia, że spożywanie pokarmu może być przyspieszone, czego skutkiem może być zgaga, niestrawność, ból brzucha.

Jeść ostatni posiłek 3 godziny przed snem, nie o 18 jak się kładziemy spać o 23, bo i tak dopadnie nas głód, a wieczorem łatwo ,,łapiemy” się na podjadanie słonych przekąsek typu orzeszki solone, czy też słodyczy. A poza tym jedząc od razu przed snem, z pełnym żołądkiem mamy problem zasnąć, występują również przez to inne zaburzenia snu.

Nigdy nie opuszczajmy śniadania. Powinniśmy je zjeść zaraz po przebudzeniu, żeby dostarczyć organizmowi siły do rozpoczęcia dnia. Gdy nie zjemy pełnowartościowego śniadania, chociażby musli z mlekiem, to bardzo szybko organizm zacznie domagać się od nas dostarczenia glukozy (tylko nasz mózg potrzebuje 130 g glukozy w ciągu dnia), a wtedy ,,najłatwiejszym”,  ,,najszybszym” i ,,najprostszym”  sposobem na dostarczenie cukru do organizmu jest zjedzenie batonika. Brońcie się i jedzcie śniadania moje kochane.

Zakupy róbmy mądrze. Starajmy się kupować zdrową żywność: świeże/ mrożone owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, chude mięso, itd. Paczkowana i przetworzona żywność jest z reguły przetworzona i niezdrowa.  CZYTAJ ETYKIETY!

Pielęgnuj pozytywne nastawienie do życia. Wyznaczaj sobie realne cele, możliwe do osiągnięcia. Metoda małych kroczków jest najprostsza. Nie zamęczaj się błędami z przyszłości tylko je napraw i żyj tu i teraz. Pielęgnuj teraźniejszość.

Robiąc zakupy pozostań w zgodzie z naturą. Kupuj produkty świeże i naturalne. Unikaj wszelkich dodatków do żywności (konserwantów, środków nadających smak i zapach, itp.) Glutaminian sodu, sorbitol, aspartam precz.

[author][author_image timthumb=’on’]https://www.dietani.pl/wp-content/uploads/2013/01/Marta.jpg[/author_image] [author_info]Marta Pawłuszek

Licencjonowana fizjoterapeutka, studentka studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii. Zainteresowania: dietetyka, fitness, wellnes.[/author_info] [/author]

Licencjonowana fizjoterapeutka, studentka studiów magisterskich z zakresu fizjoterapii. Zainteresowania: dietetyka, fitness, wellnes.

Leave A Reply